Ринок маркетингових сервісів – 2019-2020: прогноз 2020

Home / Все новости / Новости рынка / Ринок маркетингових сервісів – 2019-2020: прогноз 2020

Прогноз на 2020 рік оптимістичний, тенденції зростання у всіх сегментах ринку маркетингових сервісів збережуться на тому ж рівні. Гонитва за ідеями та технологіями продовжується і може принести свої сюрпризи у новому році. Різкі зміни трендів можливі при виникненні чергової кризи – її вірогідність, на жаль, залишається високою в нашому непередбачуваному середовищі. В 2020 році прогнозується зростання ринку маркетингових сервісів в цілому на +18%.

Ми запитали експертів ринку маркетингових сервісів, керівників агенцій, яким буде 2020:

– Експерти прогнозують ріст ринку в 2020 році: 18%. Чи означає це, що ринок маркетингових сервісів за кілька минулих років адаптувався до постійних змін, став гнучким і проактивним, і розвивається саме завдяки новим викликам?

– Вже третій рік ми відзначаємо активне зростання Trade marketing та Event Marketing. Чи є інновації в звичному consumer marketing та інших класичних напрямках? Які прогнози щодо традиційних BTL активностей?

– Фахівці ринку пошепки і вголос говорять про очікувану кризу, яка вплине на економіку України. Яка причина такого прогнозу, і яку стратегію в такому випадку слід вибрати клієнтам і агентствам?

– В цілому, бізнес-настрій і плани 2020 року – плюс чи мінус? Оптимізм, песимізм чи обережний реалізм? Які плани по розвитку агенції?

Марія Дахлалла, CEO All Motion Group

Щорічний ріст ринку на 18% – це через нові виклики та стару добру інфляцію :). Ми оптимісти, і завжди чекаємо кращого. Таке зростання можливе, якщо наступний рік пройде стабільно, без нових потрясінь. Будемо бажати країні розвивати економіку, всім українцям збільшувати свої доходи, і тоді наша галузь буде показувати реальний ріст щороку.

Інновації та класика, тренди 2020 – участь персоналу в промо повільно буде зменшуватися. Про Big Data у нас чули всі, але в порівнянні з американським ринком практично не застосовуються інструменти роботи з BD. Відповідно, ця ніша буде заповнюватися новими гравцями і рішеннями. В Trade marketing бюджети вкладаються в основному в ефективні рішення, тому стратегічно цікаві інструменти не застосовуються через їх високу ціну.

Криза 2020 можлива? Зараз картина схожа на ті, що передували важким часам в економіці. Але і в 2008, і в 2013 ринок зростав, зарплати істотно збільшувалися, в місяці високого сезону підрядники відмовлялися від роботи через завантаження. Ми так влаштовані, що будуємо прогнози, ґрунтуючись на минулому досвіді. Але криза тому так і зветься, що вона непередбачувана. А як раптом станеться, кожен вибирає для себе свою стратегію, бо усім нам, на жаль, досвіду вистачає.

Плани 2020. Обережний оптимізм – ми плануємо рости мінімум на 30%, маємо перелік профільних подій в світі, які відвідають наші керівники, хочемо зробити новий власний проект… Планів гора, настрій робочий

Юлія Голота, CEO Adsapience

Щорічний ріст ринку – певні цифри можна буде підтвердити після першого півріччя 2020.

Інновації та класика. На ринку формується запит на суть і глибину дій, не тільки швидкість. Адже розвиток технологій загострив конкуренцію за споживача на рівні продукту. Тому бренди-лідери будують відносини з молодою аудиторією на принципах experience economy – досвіду який споживачу дає бренд. Івенти, промо і діджитал допомагають створити саме персональний досвід, а не підгледіти за чиїмось, тому ці напрямки і ростуть.

Чи можлива криза 2020. Я почала працювати в галузі в 2003 році, і з того часу кожні 4-5 років відбуваються кризи. Пропоную визнати, що це не кризи, а даність, і потрібно відповідно пропрацьовувати бізнес-стратегії.

Ваші плани на 2020. В планах команди Adsapience на 2020 продовжувати обраний вектор з точки зору продукту, знань, відносин та взаємодії бізнесу і людини. Не перемикайтеся, буде цікаво!

Володимир Зборовський, Директор Havas Engage Ukraine

Щорічний ріст ринку на 18% – які ви бачите причини? Ринок став гнучким та реагує швидко. Рамки специфіки агенцій стираються, клієнти прагнуть бачити в особі агентства не сервіс, а надійного партнера, здатного вирішувати комплексні завдання в різних каналах комунікацій, і таким чином досягати найкращого результату. Це стимулює і ринок сервісів, і бізнес рекламодавців.

Інновації в класичних інструментах. В останні роки попит на традиційні активності трансформувався в більш креативні прояви. Найпростіші механікі працюють, споживачі охоче йдуть на контакт, особливо це стосується новинок. Люди готові отримувати новий досвід та нову інформацію. Якщо промо пропонує цікаву форму або контент, такий контакт стає особистим, він більш емоційний і запам'ятовується.

Можлива криза: вірогідність та рекомендації. На жаль, наш бізнес залежить від економічної ситуації, під час кризи багато компаній скорочують рекламні бюджети. Після кризи виживають найсильніші, ті хто не сидів в очікуванні кращих часів. З досвіду можу сказати, що в такі часи потрібно працювати не просто на всі 100%, а в 10 раз більше.

Плани 2020. Краща стратегія – бути оптимістом. В нашій галузі декілька років спостерігаємо стабільний ріст, який навіть випереджає зростання економіки України в цілому. Ріст Event Marketing and Sponsorship на рівні 30% говорить про нові тенденції та перспективи. То ж для оптимістичного настрою є причина.

Олександр Бруско, Account Group Head, MEX a member of Havas

Прогнозований ріст ринку на 18% у 2020 зумовлений як факторами економії клієнтських бюджетів в минулих періодах, так і більш гнучким підходом до бюджетування проектів агентств. Також, можна говорити і про адаптацію всіх учасників ринку до нових умов, оптимізацією внутрішніх процесів.

Інновації та класика – що в тренді? Останнім часом можу відзначити деяке пожвавлення івент-ринку через збільшення активності бетінгових компаній. Іншим фактором зростання є діджиталізація класичних BTL-проектів, що дає нові можливості і «нове життя» традиційним програмам.

Вірогідність кризи 2020. У разі, якщо ці прогнози все ж виправдаються, то стратегією рекламодавців буде різке зниження активностей і бюджетів, як це було і раніше в попередні кризи в нашій країні. І в першу чергу, таке зниження вплине на івенти та BTL.

Плани 2020. Плануємо оптимістичний реалізм.

Лариса Дмитренко, Project Group Director Prospects Ukraine

Щорічна динаміка на 18% – ринок завжди реагує і пристосовується до змін. Можуть змінюватися завдання клієнтів, способи і інструменти для їх вирішення, але маркетингові послуги в цілому мають попит.

Інновації та класика. BTL трансформувалося, тому що змінюються канали комунікації зі споживачем. Для вирішення класичних buy & get ефективні діджитал канали, однак цінність офлайнового спілкування від імені бренду для окремих категорій залишиться в будь-якому випадку. Офлайнові btl інструменти вже більше нагадують івенти, так що можливості для розвитку безумовно є.

Криза 2020? Маємо безцінний досвід подолання не однієї кризи. При формуванні стратегії кожне прийняте рішення повинно бути data-driven. ROMI, ARPU і інші показники ефективності вкладення маркетингових бюджетів ніхто не відміняв. Якщо фокусуватися на розвитку технологій і методик для вимірювання результатів маркетингових активностей, то при будь-якій кризі послуги компанії будуть затребувані.

Плани на 2020. Ми називаємо себе не агентством, а компанією, і одна з причин в тому, що ми не тільки інтегратори послуг вузькопрофільних підрядників, а й власники власного ресурсу і кастомізованих рішень. Це сприяє інтегрованому підходу при вирішенні завдань наших клієнтів. Тому завжди рухаємося як в напрямку пошуку партнерів, які володіють нішевим досвідом у своїй галузі, так і в бік розвитку технологій компанії, що мають відношення до моделювання споживчого досвіду і технологій персоналізації.

Роман Швець, Керуючий партнер, We'Story

Прогноз на 2020 рік оптимістичний. Але ми завжди пам’ятаємо про чудового птаха – «чорного лебедя» (криза). Коли він з’являється, передбачити його неможливо, наслідки суттєві, інколи катастрофічні. Всі ми його відчули в серпні 1998, восени 2008, весною 2014. Його поява руйнує всі плани, можливо мінімізувати тільки наслідки. Практична порада – не погоджуйтесь на великі терміни відстрочки платежів від ваших клієнтів, це небезпечно. Який термін вважати великим – кожен вирішує для себе сам.

Плани 2020. Очікуємо зростання на рівні 15%-20%. Настрій оптимістичний, хоча й готові до можливого сюрпризу.

Ігор Ратушний, директор ТЕАМ247

Щорічне зростання 18-19% – в чому причина? Цифри ми не коментуємо, у нас інші прогнози. А взагалі, у час кризи та здорової конкуренції завжди відбувається адаптація і розвиток. Ми вже звикли до постійних змін і викликів, і навчилися з ними ефективно працювати, покращуючись рік за роком.

Інновації та класика. Технологічність процесів та ефективність операцій агентств та замовників формують додаткову вартість та нові сервіси, які матимуть ще більший попит у 2020 році. Пожвавиться відтік робочої сили за кордон у новому році, що негативно вплине на кількість польового персоналу в Україні, тож ми прогнозуємо подальший стабільний попит на аутсорсингові послуги спеціалізованих агентств та подальший ріст обсягів всіх учасників ринку Trade marketing. Також, в 2020 почнуть впроваджуватися нові технології, які наразі "сирі" та тестуються в польових операціях. Це може призвести до перетікання бюджетів із польових витрат в діджитал, а також із марком агентств до «цифровиків».

Криза 2020. За деякими прогнозами, світова криза може статися в будь-який момент у другому півріччі 2020, не залишить осторонь і Україну, яка дуже чутлива до змін, що відбуваються у західних інвесторів. Це позитивно вплине на ринок Trade marketing, який в кризах тільки міцніє. Марком сегменти, які в кризові періоди зазвичай не мають попиту, скоріш за все, знов набудуть скорочення. Необхідно запастися терпінням і спокійно пережити спад, якщо він відбудеться. Це час для поновлення інноваційного інвентарю в своєму бізнесі на зароблені на підйомі кошти.

Плани 2020. Ми оптимістично дивимося на 2020 рік. Плануємо зростання доходів, хочемо зміцнити і збалансувати клієнтський портфель, впровадити і протестувати деякі нові продукти, зміцнити бренд роботодавця.

Светлана Гукова, директор TWIGA'GO!

Прогнози та плани 2020. У всьому світі shopper marketing є невід'ємним каналом, що постійно розвивається, в міксі комунікацій FMCG брендів. І конкуренція в shopper marketing сьогодні зростає за рахунок креативного потенціалу брендів. В Україні поки що робота в цьому напрямку більше йде з використанням класики (додаткові місця викладки, брендінг категорій та ін.). Але ми очікуємо, що саме 2020 покаже в українських супермаркетах більше креативу в shopper marketing, більше яскравих і нестандартних рішень, що створюють унікальний досвід для покупців. Питання не стільки в діджиталізаціі і персоналізації, які, при правильній роботі з даними – спрощують шлях покупця, а саме у включенні всіх 5 почуттів людини безпосередньо в торговій точці, щоб приємно здивувати і навіть розважити його біля полиці.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather